O mnie

Moje zdjęcie
Matka, kobieta, która ma wiele pomysłów, chęci a za mało czasu na ich realizację :) Dziękuję za to, że poświęciliście swój czas dla mnie, dla mojej twórczości.

Moi stali goście :)

sobota, 3 września 2011

Babeczko-bułeczki

Zainspirowana Kuchnią.tv postanowiłam zrobić babeczki na maślance. Niestety nie znalazłam oryginalnego przepisu, zrobiłam proporcję sama. I powiem szczerze .....Udało się!! Babeczko-bułeczki są lekko chrupiące z zewnątrz i puszyste i wilgotne wewnątrz! Taki był zamiar :D
Składniki:
0,5 kg mąki pszennej
0,5 szklancki cukru (można więcej jak kto lubi)
3 jajka
400 ml kefiru lub maślanki (dałam kefir)
100 gram tłuszczu (dałam margarynę)
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Dodatki jakie kto ma i lubi :D Ja dodałam kokos tak z pół szklanki, mogą być też np, rodzynki czy cynamon, orzechy.
Wykonanie:
Do dużej miski wsypujemy suche składniki, do nich dodajemy drobno pokrojony tłuszcz.
W drugiej misce roztrzepujemy jajka (całe) z kefirem.
Po wymieszaniu tłuszczu z suchymi składnikami wlewamy do dużej miski jaja z kefirem i całość szybko wyrabiamy.Ciasto nie będzie ani za suche, ani za wilgotne.
Teraz wszystko na stolnicę lub stół posypane mąką. Jeżeli ciasto za bardzo się klei to posypujemy jeszcze mąką. Ale ciasto jest lekko lejące tzn. nie tak zwarte jak np. ciasto na pierogi. Teraz formujemy wałek, kroimy go na walce około 3 cm. Można oczywiście mniejsze wtedy wyjdzie więcej babeczek. I od razu kładziemy na blachę tylko posypaną mąką (bez tłuszczu) Zrobiłam zbyt małe odstępy i babeczki prawie się połączyły.  Pieczemy w 190 st.C przez max. 20 min.
Pyszności :D mniam :D
Z tych proporcji wyszło tyle babeczek ile widać na blasze.

Te białe kreski to oczywiście kokos :D
SMACZNEGO  :D

Odnośnie poprzedniego wpisu
Iwona 150 - dziękuję Ci za dobre słowo i masz racje: w galeriach sprzedają inni tylko czemu nie my??!!
Jagna - nie poddam się taką mam naturę :D, to co wczoraj było chwilowe :D Galerie mam cztery i przez ostatni rok zprzedały się 4 rzeczy dlatego tak bardzo chciałam zanieść swoje wyroby do sklepu stacjonarnego.
Aneladgam - całkowicię się z Tobą zgadzam
Kasia i edi.es - dziękuję dziewczyny za miłe słowa (olałam ją) :D

7 komentarzy:

  1. Dzięki za przepis, upiekę z dziećmi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wyrosły mi, są twarde okropnie.
    Ale nie szkodzi, zjemy i tak ;)
    Po wymieszaniu wszystkich składników nie miałam nawet ciasta, tylko maź. Wałka się za licho nie dało z tego ukręcić. Tak że mąki musiałam sporo dodać i pewnie wszystkie proporcje szlag trafił :( może dlatego że miałam maślankę, nie kefir?

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyro mi, że Ci nie wyszło. Być może to wina maślanki jest trochę rzadsza od kefiru. Przepraszam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ej, za co ty przepraszasz ;) Po prostu następnym razem spróbuję z kefirem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają przepysznie! muszę spróbować, ciekawe czy mi wyjdą :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Na pewno przeczytam go kilka razy :) Buziaki

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...