O mnie

Moje zdjęcie
Matka, kobieta, która ma wiele pomysłów, chęci a za mało czasu na ich realizację :) Dziękuję za to, że poświęciliście swój czas dla mnie, dla mojej twórczości.

Moi stali goście :)

niedziela, 21 grudnia 2014

Orzechowe z marcepanem oraz wiatraczki

Orzechowe z marcepanem powstały z potrzeby chwili ale zostały przeznaczone na święta. Nie wiedziałam czy marcepan można piec taki położony na wierzchu. Teraz już wiem, że można :-)) ale zmienia lekko swój kolor.

Przepis na Orzechowe:
300 gram mąki
150 gram zmielonych orzechów włoskich
250 gram tłuszczu (najlepiej mieszanki margaryny i masła)
200 gram cukru pudru
jedno jajko

Z podanych składników zagniatamy szybko kruche ciasto. Odstawiamy do lodówki najlepiej na kilka godzin. Po "odpoczynku" wałkujemy i wykrawamy pożądane kształty.

Na tym etapie można już upiec ciasteczka w 180 st. C przez około 10 min. Pyszne i chrupiące.

A można też zabawić się masą marcepanową. Do kupionej masy marcepanowej dodałam barwnika spożywczego. Rozwałkować na zadowalającą grubość i układać na orzechowe. Po upieczeniu czerwona upieczona masa marcepanowa wygląda jak salami....hihhi.....

Popatrzcie sami :-))




Wiatraczki to najbardziej proste ciasteczka z ciasta francuskiego. Na środek dodałam marmolady i do pieca...... :-))



Smaczne były :-))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Na pewno przeczytam go kilka razy :) Buziaki

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...